Nye branding kampagne i hele København skal vise at Ørestad er en livlig bydel med masser af fællesskab.
Tirsdag lancerede By & Havn en kampagne, der skal åbne københavnernes øjne op for Ørestads mange muligheder.
Kampagnen kører i de næste tre uger og vil være at se som outdoor-reklamer og på digitale skærme på metrostationerne samt i biografen i Field’s. Dertil kommer sociale medier, Youtube og diverse websites.
I kampagnen er der fokus på det at bo og leve i Ørestad, og de forskellige elementer viser fem temaer: Livet mellem husene, kultur- og foreningsliv, børnefamilier, natur samt boliger og arkitektur.
Ørestad? Der sker jo ikk en sk..”
For eksempel handler en kampagnevideo om en ung mand, som sidder på et værtshus og fortæller, at han er ved at flytte til Ørestad. Det får veninden ved bordet til at sprutte en tår øl ud af munden og sige: “Ørestad? Der sker jo ikke en skid i Ørestad!”
Derefter ser man hovedpersonen spille ishockey, sjippe, sælge mad fra en foodtruck, synge i kor og deltage i fællesspisning på taget Af UN17 Village. Se videoen her.
“Der er mange fordomme om Ørestad blandt københavnerne, men dem der bor her synes, at deres bydel kan noget, og er trætte af fordommene. Derfor søsætter vi denne kampagne,” udtaler Anne Skovbro, adm. direktør i By & Havn.
By & Havn har mærket stor interesse for at hjælpe med at lave kampagnen fra Ørestads beboere. Til filmoptagelsen stillede en lang række beboere op for at hjælpe. Skuespilleren, som spiller hovedpersonen i kampagnefilmen, er også lokal beboer.
Kampagnen kommer i forlængelse af fotokonkurrencen og udstillingen ‘This is Ørestad‘ – en fejring af, at det i år er 20 år siden, de første beboere flyttede ind i Ørestad. Indholdet er produceret i samarbejde mellem By & Havn, ØICC, Ørestad Grundejerforeninger og Vandlaug, Field’s og Ørestad Avis.