ØICC-medlemsprofil: Thomas Thomsen

Thomas Thomsen, Shopping Center Manager i Field’s.

Hvad er din primære interesse i ØICC? 
Ørestad er en bydel i hastig udvikling og vækst, med et meget stort potentiale for at blive et stærkt innovationsdistrikt. Udviklingen af Ørestad har en naturlig direkte effekt på Field’s, og på hvordan vi skal udvikle vores forretning, og her er ØICC en god platform. Som medlem af ØICC kommer vi ind i et netværk bestående af interessante og vigtige aktører, hvor der er mulighed for at skabe stærke relationer samt have indflydelse på udviklingen.

Som Danmarks største shoppingcenter er det værdifuldt for os at have fingeren på pulsen ift. hvad der rør sig i Ørestad af nye projekter og tiltag, og det opnår vi gennem medlemskabet i ØICC.

Hvad er det bedste ved placeringen i Ørestad?
Infrastrukturen omkring Field’s er helt fænomenal! Hvad enten du tager bilen med motorvejen lige til døren eller det offentlige, er alle muligheder til stede. Samtidig er vi tæt på indre by, som også er en del af vores markedsområde. Synergien med Royal Arena er fantastisk, og det er dejligt at arenaen igen er oppe at køre, som vi var vant til før COVID-19. Vi forsøger at lave nogle events i Field’s, hvis der er noget, som vi kan se en mening med.

Eksempelvis havde vi Caroline Wozniacki i Field’s mandagen før hun spillede The Final One, hvilket var til stor glæde for vores kunder, som fik en anderledes og speciel oplevelse.

Hvad er dine drømme eller ambitioner for det, du arbejder med? 
Mine ambitioner ved at være ansvarlig for Danmark største shoppingcenter er at bibeholde og styrke vores førende markedsposition, og samtidig skabe en shoppingoplevelse ud over det sædvanlige, som vi kan være stolte af. Vi har de seneste år investeret i nye og flere siddeområder i Field’s, hvilket bliver brugt flittigt af vores kunder. Samtidig har vi opgraderet vores p-kælder med kameragenkendelse, som giver et bedre flow og mindre kø. Og vi har tilføjet røde og grønne lamper, så det er let at se, hvor der er ledige pladser. Det er en lang rejse, som kræver store investeringer, men vi bevæger os i den rigtige retning.

Desuden er min ambition at være en god leder for mit team, så de trives og dermed har mulighed for at vokse og udvikle sig i deres roller. Det er vigtigt for mig, at de synes, det er sjovt at gå på arbejde.

Hvad er det bedste ved den virksomhed, du er en del af? 
Det er en virksomhed med gode udviklingsmuligheder, hvilket jeg selv er et levende bevis på. Jeg startede som Management Trainee tilbage i 2011. Efter mit 3-årige forløb blev jeg i 2014 central Marketing Manager med en supporterende rolle for vores dengang 18 shoppingcentre i Skandinavien. I 2016 blev jeg tilbudt en mere operationel rolle som Deputy Shoppingcenter Manager i Field’s med ansvaret for markedsføringen. Og i 2017 tiltrådte jeg rollen som Shoppingcenter Manager med det overordnede kommercielle og driftsmæssige ansvar for Field’s, hvor jeg sidder i dag.

Hvor eller hvornår tænker du bedst? 
Når jeg er ude at løbe, får jeg renset hovedet og tænkt og får også nye idéer af og til. Jeg har siden januar trænet op til CPH Marathon, så jeg har fået tænkt en masse ting igennem.

Hvad læser du i øjeblikket? 
Jeg er meget tennis-interesseret (har været til Wimbledon 2 gange og Roland Garros 1 gang) og har senest læst Andre Agassis selvbiografi OPEN, som giver et interessant og ærligt indblik i hans opvækst og livet på ATP-touren.

Du skal have abonnement for at læse denne artikel     Få adgang til Ørestad Avis - Første måned på gratis prøve
Translate »