Trine Hardy, General Manager, ZOKU Copenhagen
Hvad kan du bruge ØICC til?
Da jeg startede hos Zoku i juni måned i år, blev det meget hurtigt tydeligt for mig, at vi ikke havde knyttet os særlig meget til nabolaget i de +4 år vi har boet her. Det undrede mig. Først og fremmest fordi vi virkelig tilbyder noget, som er interessant for borgerne i Ørestad. En skøn bar på 5. etage, hvor man kan mødes med venner eller kollegaer. En hyggelig restaurant, der nærmest kalder på lokale, som drømmer om et stamsted. Et festlokale, hvor kun fantasien sætter grænser. Vi tilbyder desuden co-working faciliteter, og ja, så sælger vi jo også værelser, hvilket måske er det mindst interessante i denne her sammenhæng, om end bydelen er spækket med expat”s, som muligvis har brug for overnatning til venner og familie.
Da jeg blev bekendt med ØICC var jeg hurtigt klar over, at de er interessante for os og at vi gensidigt kan tilbyde hinanden noget. Vi bringer liv til bydelen, og de kan formidle kontakter og en masse viden. Som virksomhed bør vi engagere os i lokal-livet og bidrage til at Ørestad bliver endnu mere attraktiv og spændende. Vi har tidligere været medlem af ØICC, men var ikke særlig aktive. Hvis man ikke selv investerer i forholdet, giver det ikke mening og derfor besluttede vi os for igen at tilslutte os og denne gang som en aktiv aktør.
Hvad er det bedste ved placeringen af jeres arbejdsplads i Ørestad?
Vi er meget begejstrede for at være placeret i Ørestad, fordi det er et spændende og livligt nabolag med stort potentiale for fremtiden. DR og Royal Arenas placering i nærheden af os giver åbenlyse forretningsmæssige fordele, men også de øvrige store virksomheder og universiteter, samt en metro lige til døren. Sidst men ikke mindst er der også fantastiske naturområder og vi er tæt på vand og strand. Igen noget der i den grad tiltaler vores gæster.
Hvad er dine drømme eller ambitioner for det, som du arbejder med?
I servicebranchen har vi dagligt mulighed for at forbedre nogens dag. Det er simpelt og det virker. Min ambition er at skabe et miljø hos Zoku, hvor udlændinge og lokale føler sig velkomne og ser Zoku som et åndehul, hvor de kan tage skuldrende ned og føle sig hjemme. Her er ingen stive, indstuderede replikker, men mennesker som møder mennesker. Hvis man tjekker vores eventkalender, vil man se arrangementer som er fordrende for både hoved, krop og sjæl. Vi samarbejder blandt andet med en partner, som tilbyder åndelig ro og fordybelse i form af dans og vejrtræknings workshops og i denne måned starter vores “Brunch og Yoga” koncept op samt en strikkeklub.
Hvad er det bedste ved den virksomhed, du er en del af?
Zoku er en international hotelkæde med base i Holland og med fokus på at skabe et stærkt community for internationale og lokale, fordi magi opstår når man mødes på tværs af nationaliteter og kulturelle baggrunde. Vores koncept er “the hotel for the new work culture”. Hvor man før enten var på forretningsrejse eller rejste som turist, er et ophold i dag, i meget højere grad en kombination af work & play – arbejde og underholdning/oplevelser/socialisering. Vi har indrettet os, så vores gæster, kan føle sig hjemme, uanset hvilken kasse de falder i. Af den grund er vi også ivrige for at sprede ordet til vores naboer og pendlere her i Ørestaden.
Hvor eller hvornår tænker du bedst?
Jeg tænker bedst tidlig om morgenen, hvor jeg dagligt enten træner eller går en lang morgentur med min hund. Det forbereder mig på min dag og giver mig ro.
Jeg er lige blevet færdig med Morten Münsters bog ‘Afdelingen for magisk tænkning’, som virkelig gav stof til eftertanke omkring det, at altid ville overpræstere. Af ikke-faglig litteratur har jeg lige med stor fornøjelse læst ‘Rævemor’ af Anne Lise Marstrand, som handler om kvinderne på Læsøs liv i 1780erne, hvor mændene var på havet, sommetider i årevis og kvinderne derfor måtte klare alt.








