Penge til fortsat arbejde for overdækning

9. april blev der taget et nyt, vigtigt skridt hen mod mindre støj og forurening fra motorvejen gennem Ørestad.

Det skete i den såkaldte Overførselssag 25/26, som fordeler overskydende midler fra sidste års budget. Her er der afsat 1,5 mio. kroner til at forsøge at danne et nyt konsortium af relevante interessenter, der har som fælles formål at sikre grundlaget for en overdækning af Øresundsmotorvejen.

”Støjen fra motorvejen er ikke bare generende, men også sundhedsskadelig for de mange borgere, der bor tæt på motorvejen. Derfor er det også helt afgørende, at vi med aftalen her er kommet et skridt tættere på en løsning”, siger sundheds- og omsorgsborgmester Jens-Kristian Lütken (V). 

Københavns Kommune går nu i gang med at afsøge mulighederne for at danne konsortiet, som forventes at kommetil at bestå af blandt andet Københavns Kommune, Tårnby Kommune, By & Havn og Banedanmark.

Du skal have abonnement for at læse denne artikel     Få adgang til Ørestad Avis - Første måned på gratis prøve
Translate »