Vildskab under metroen

Med tilladelse fra Metroselskabet har Grundejerforeningssekretariatet GFS Ørestad lagt 200 kvm. ny muld under metrohøjbanen, og plantet insektvenlige blomsterog græsser. 

Forsøgs-engen ligger ved Arne Jacobsens Allé. Projektet lod vente på sig pga. forårstørken, men havde rigtig godt af den regn, resten af sommeren diskede op med.

For et par år siden lagde GFS nogle hårdføre plantemåtter ud i forlængelse af Metrohaverne, og de blomstrer fortsat. 

Borgermøde om metropark
GFS Ørestad er i dialog med bl.a. Metroselskabet, Amager Vest Lokaludvalg og andre aktører om, hvad der skal ske med arealerne under banen i fremtiden. 24. oktober afholder lokaludvalget borgermøde om MetroParken – det sker på Ørestad Gymnasium kl. 17-19. Mødet er åbent for alle og arrangeres af Amager Vest Lokaludvalg og Ørestad Gymnasium. Tilmelding: vj0t@kk.dk
Læs mere: amagervestlokaludvalg.kk.dk/metroparken

Du skal have abonnement for at læse denne artikel     Få adgang til Ørestad Avis - Første måned på gratis prøve
Translate »